
0 Комментариев
Мистецтво слухати
Мистецтво слухати
Чуйне вухо - це мистецтво, що набуває. Це вміння, якому треба вчитися. Як і у випадку дегустації тонких вин, пива або навіть сигар, розуміння, на що слід звертати увагу при оцінці найвищих показників якості, потребує великих витрат часу та суттєвого досвіду. Таке ж непросте завдання є визначення хороших навушників або колонок. Для меломанів-початківців звук у клубі або дискотеці є зразком хорошої якості. Але досвідченіші меломани часто чують у них ненатуральність чи неточність відтворення, що призводить до втоми від слухання протягом тривалого часу.
Визначення якісного звуку в навушниках є ще складнішим завданням, ніж у випадку колонок. Кожне вухо унікальне, і навіть деталі, що здаються на перший погляд несуттєвими, на кшталт зручності прилягання краплі навушника у вусі, можуть значним чином вплинути на результат. Однак, існує кілька об'єктивних параметрів, за якими ми можемо описати якість звучання, і які виходять за межі цифр на кшталт частотних характеристик, які можна порівняти серед навушників багатьох виробників. Якщо так просто, чому дві пари навушників з однаковими параметрами не звучать однаково? Чому навушники з урівноваженим якорем мають "специфічний звук", якого немає динамічних? Чому електростатичні навушники мають такий несхожий інші типи навушників звук? Чому навушники бувають стільки видів та конструкцій і звучать так по-різному? З такою кількістю варіантів, який правильний вибір?
У пошуках ідеального звуку.
Високоякісні навушники точно відтворюють музику і дозволяють насолоджуватись нею, ніби їх немає. Вони звучать не як навушники, а жива музика. Звук у них живий та натуральний. Їх можна слухати годинником без ознак втоми. На жаль, по-справжньому добрі навушники зустрічаються дуже рідко. Але ми всі знаходимося у пошуках абсолютно звуку, і втілення його у навушниках – це комбінація мистецтва та технологій.
Навушники. Динамік. Мікрофон. Розуміння схожості та відмінностей щодо відтворення музики.
Навушники, динаміки та мікрофони однакові в тому, що всі вони є перетворювачами. Іншими словами, вони перетворюють механічну енергію на електричні сигнали і навпаки. Навушники схожі з динаміками в тому, що вони обидва є перетворювачами ланцюга відтворення. Їхнє завдання - відтворення музичного сигналу без додавання власних спотворень. Однак це практично неможливо, тому що кожен механічний пристрій має власні звучання, резонанси та спотворення. Наприклад, при відтворенні удару барабана записаний звук зупиняється, але через інерційність діафрагми динаміка або навушника продовжує коливатися. Цей ефект відомий як "загасання" у часі. Згасання можна
подати як звучання камертону після удару. Це погано. Сьогодні цей ефект легко вимірюють у формі графіка ослаблення.
"Швидкість", з якою виникає музичний сигнал, також є важливою для відтворення відчуття реалістичності. У реальному житті, коли медіатор стосується струни гітари або відбувається удар по музичному трикутнику, наскільки швидко виникає звук? Миттєво. Але, аналогічно до складності зупинки навушника або динаміка, можуть виникнути труднощі досить швидко розігнатися, щоб відтворити початковий звуковий удар.
Мікрофон є динаміком, що працює у зворотному напрямку. Він уловлює музику зі звукових хвиль, що стосуються його діафрагми. У нього теж є фактор запуску та зупинки, а також частотна характеристика. Ось чому можна спостерігати певний фанатизм серед звукоінженерів, коли йдеться про вибір мікрофонів для різних інструментів. Навіть співаки віддають перевагу різним мікрофонам, залежно від того, як вони відтворюють голос.
Протягом часу було винайдено багато різних технологій оптимізації цих параметрів. Динамічні головки з великими магнітами допомагають басовим динамікам точно запускатися та зупинятися, а різні матеріали надають твердості куполу. На високих частотах металізовані середньочастотні голівки і пищалки мають кращі характеристики старту і зупинки, проте можуть мати власні спотворення. Електростатичні головки з надлегкими діафрагмами є для багатьох референсними пристроями при порівнянні навушників і динаміків через їх характеристики пуску та зупинки, проте через короткий хід їх потужність і динамічний діапазон можуть бути обмеженими.
Що стосується навушників є конструкції, у яких певні характеристики краще, щоправда, часто з допомогою погіршення інших. Електростатичні навушники вважаються найкращими, проте вони не можуть рухати більші обсяги повітря і тому мають слабкі баси. Динамічні навушники не дуже хороші в точності відтворення музики, проте є непоганим компромісом при правильній конструкції. Навушники з урівноваженим якорем мають високу швидкість реакції, але мають погані показники згасання, мають резонанси та власні спотворення, що видно на характеристиках ослаблення.
Є ще одна, остання різниця між динаміками та навушниками. Загальновідомо, що динаміки звучать якнайкраще в спеціально налаштованій кімнаті, призначеній для прослуховування. Так облаштовано більшість студій звукозапису. У разі навушників, однак, кожне вухо злегка по-різному. Очевидно, що в цьому випадку немає кімнати, проте є вушні чашки повнорозмірних навушників і краплі у внутрішньоканальних. І ті, й інші можуть значно впливати на звук. І ті й інші є "екосистемою", ціла серія взаємопов'язаних параметрів якої впливає на отримання найкращого результату.
Ось чому розробка добрих навушників - це насамперед знання того, як збалансувати параметри цієї екосистеми для отримання найкращого відтворення звуку. Тут "мистецтво" та "вухо" стають частиною творчого процесу розробки.
Вимірювання чи прослуховування?
Вимірювання дуже корисні при виготовленні, проте жоден вимір не допоможе зрозуміти, як звучатимуть навушники. Багато новачків звертають увагу на частотні характеристики, у яких не зазначені відхилення в дБ або рівень спотворень – такі характеристики нічого не означають. Навіть якщо частотна характеристика ідеальна, без серії кривих спотворень (інтермодуляційних, гармонійних, інтермодуляційних у перехідному режимі) ці значення не мають значення.
Так як вухо не має рівної частотної характеристики, правильна частотна характеристика так само не повинна бути рівною. Людське вухо чує різні частоти різному рівні, будучи більш чутливим середніх частотах. Зазвичай всі частоти порівнюються з частотою 1 кГц, або 1000 Гц.
Частотна характеристика нашого вуха. Ідеальні та "збалансовані" навушники матимуть частотну характеристику, близьку до цієї.
Тест нижче показує відносно рівну частотну характеристику та гармонічні спотворення популярної моделі навушників. Хоча ці навушники мають рівну характеристику, вона відповідає референсной і має провал у чутних басах щодо середніх частот на 1 кГц.
Інший параметр, що впливає частотну характеристику, що сприймається - це "ослаблення" або "загасання" початкового сигналу. Як камертон неспроможна миттєво припинити звучання, і більшість діафрагм навушників, що додає забарвлення звуку певних частотах. Таким чином, "частотна характеристика" може виглядати добре, проте "ослаблення" або згасання можуть виглядати погано, що призведе до надмірно підкреслених високих частот (як у випадку конструкції з врівноваженим якорем) або підкреслених басів, як динамічних навушників.
Та ж частотна характеристика із зображеним рядом згасанням. Тут можна побачити слабке згасання на фоні частотного діапазону розподілу енергії. Так як таке згасання спостерігається на більшій частині чутного діапазону, ці навушники матимуть не такий чистий та прозорий звук, як інші. Також можна помітити низьке згасання та пік близько 8 кГц – тут звук буде різким та підкресленим.
Насамкінець, перехідна характеристика допомагає визначити, наскільки швидко навушники можуть реагувати на сигнал і наскільки швидко згасати. Імпульс дозволяє побачити підйом та падіння перетворювача та його здатність відтворювати звуки музичних інструментів з різкими переходами.
Таким чином, можна пояснити, чому дві пари навушників з однаковою частотною характеристикою будуть звучати по-різному. Оцінити якість звучання навушників можна лише з кількох тестів.
Це спрощене пояснення. Корпус навушників, матеріали, конструкція головки та вушної краплі - тільки деякі з параметрів, що мають значення при розробці якісних навушників.
Мистецтво
Останній крок аналізу - це звучання навушників з погляду чуйного людського вуха. "Налаштування" всіх параметрів і є "мистецтвом" створення навушників. Знання правильних характеристик та гарне звучання має бути узгодженим. Року досвіду та знань про те, як робити навушники та чуйне вухо – справді рідкісна комбінація.
Розмови на тему: Аудіо-терміни, що описують звучання навушників
Наведені нижче терміни покликані допомогти нам говорити про відтворення музики однією мовою. Як дегустатори вин використовують терміни "дубовий", "повітряний", "фруктовий" та інше, нам необхідно ввести свої терміни для опису звучання навушників.
Ми розширили ці терміни спеціально для опису звучання навушників та запровадили параметри, які допомагають співвіднести вимірювані величини з чутним звучанням. Ввести єдиний параметр неможливо, оскільки звучання визначається комбінацією різних параметрів, включаючи "екосистему" навушників, що складається з вуха слухача, вушних крапель і навіть прокладки навколо вуха - і вони визначають остаточне звучання.
Агресивний: Різкий та особливо яскравий характер звуку, протилежний м'якому та збалансованому. Визначається високими показниками інтермодуляційних спотворень та слабким згасанням. Такі спотворення можуть призвести до втоми після тривалого прослуховування.
Повітря: Просторове і відкрите, з відчуттям легкості та прозорості. Досягається точним відтворенням середніх та високих частот із хорошими фазовими характеристиками у всьому діапазоні.
Повітряний Опис високого тембру, який звучить легко, акуратно, відкрито і здається необмеженим зверху. Властивість якісних систем відтворення, що мають м'який і дуже широкий діапазон високих частот.
Оточення: Психоакустичне відчуття фізичного акустичного простору, наприклад концертного залу, в якому зроблено запис.
Артикулований: Надає відчуття чіткості та роздільності звучання голосу, інструментів та їх взаємодії. Визначається хорошими перехідними характеристиками та згасанням, особливо на високих частотах.
Атака: Передній фронт ноти, наприклад, окремий звук тарілки при ударі барабанною паличкою Також відображає здатність системи відтворювати перехідні звукові атаки в музиці. Досягається винятково хорошими перехідними та імпульсними характеристиками із чудовим згасанням без післязвучтя.
Тремтливий: Звук, який досягається комбінацією всіх найкращих параметрів конструкції навушників.
Артикуляція: Здатність відтворювати тонкі деталі, особливо швидкі переходи. Точне відтворення тонких деталей музики визначає високу якість навушників із високою артикуляцією.
Баланс: М'який аудіо-спектр без акцентів у будь-якій частині. Навушники з хорошим тональним балансом можна прослуховувати на підвищеній гучності без втоми, тому що вони зайво не підкреслюють ніякі частини частотного спектру, дозволяючи таким чином збільшити загальну
гучність. Правильне відтворення гучного симфонічного чи джазового оркестру характеризує добрий тональний баланс.
Інший вид балансу – баланс каналів, або відносний рівень лівого та правого стерео-каналів. Баланс каналів важливий для правильного формування звукової сцени та відтворення в навушниках, так як сигнали повинні потрапляти в обидва вуха одночасно і на однаковому рівні.
Бас: Аудіо-частоти між 20 та 250 Гц. Сучасна музика із синтезованими ефектами може виробляти дуже потужні низькі звуки, тому відтворення в діапазоні від 30 до 50 Гц стає дедалі важливішим. Добре відома бас-гітара є гарною перевіркою для характеристики нижньої та верхньої частини басів, коли музикант бере "слеп".
При конструюванні навушників правильна частотна характеристика повинна бути нерівномірною чутливості людського вуха. Рівна характеристика може забезпечити задовільний бас, оскільки вухо втрачає чутливість при зниженні частоти і гучності. Хороший бас також повинен бути "тугий" - діафрагма навушників повинна зрушити (швидкість) і зупинитися (загасання) разом із сигналом, не додаючи власних спотворень - як для акустичного, так і для електронного басу.
Розширення басів: Відтворення всієї басової складової від 250 до 20 Гц. Дуже деякі навушники можуть її добре відтворити, тому що для відтворення цих частот невелика діафрагма повинна переміщати велику кількість повітря. Також через знижену чутливість вуха до басів, низькочастотна характеристика повинна підніматися з падінням частоти та гучності.
Так часто називають здатність відтворювати дуже швидкі переходи в музиці, наприклад, трубу Майлса Девіса або деталі звучання тарілок добре записаного великого джазового оркестру. Не плутайте здатність відтворювати ці дуже швидкі звуки з підвищеною частотною характеристикою в області високих частот.
Наповненість звуку з особливо підкресленими верхніми басами. Протилежність тонкому звуку. Яскравий: Звук із занадто сильно підкресленими верхніми, середніми та нижніми високими частотами. Такий звук може бути викликаний підвищеною характеристикою високих частот, а також поганим послабленням (довгим згасанням).
Чистота: "Чистий" і "прозорий" звук, на противагу замиленому та змішаному. Досягається гарною перехідною характеристикою та згасанням, тобто діафрагма навушників швидко розганяється та зупиняється. "Повільні" навушники можуть відтворювати весь діапазон частот, але не мати чистоти звучання.
Чистий: Аналогічно чистоті звуку, але використовується для опису відсутності звуку динаміків або навушників. також Прозорий.
Забарвлення: Додано чутну характеристику, яка відтворюється навушниками і не є частиною початкового звучання. Виникає внаслідок поганого згасання та/або частотної характеристики, викликаної наявністю резонансів у конструкції діафрагми, а також корпусу навушників. Тяжкий метал кращий у конструкціях, ніж пластик, який може резонувати.
Когерентний: Не виявляє чутних ознак змішування (кросовера) або фарбування звуку різними головками на жодному з частотних діапазонів. Наприклад, саксофон не звучить так, ніби звук походить від низькочастотної та високочастотної головки, а ніби з однієї діафрагми (у конструкціях навушників із двома та трьома діафрагмами); вкрай складно досягти звучання всіх діафрагм як єдиного цілого. Інший параметр, званий фазово-імпульсною характеристикою, показує відсутність чи наявність когерентності.
Кристальний: Часто вживається разом із словом чистий. Удар руки по барабану конго, барабанних паличок по тимбалесу чи чистий звук трикутника - відомі приклади для перевірки кристальності звуку.
Згасання: Загасання ноти після початкової атаки, легко спостерігається на характеристиці згасання. Деякі частоти можуть загасати довше за інших, залежно від конструкції навушників. Згасання негативно впливає на точність відтворення звуку, тому що додає в музику "забарвлення", якого немає в початковому записі.
Чіткість (або роздільна здатність) Здатність компонента розкривати найменші деталі звуку, що є фундаментальним для високоякісного звуку. Також "внутрішній дозвіл", наприклад, у русі смичка скрипки Йойо Ма, який дуже складно відтворити. Також розкривається в "ударах" горнів у записах джазових оркестрів, виконаних високоякісним конденсаторним (зворотним електростатичному динаміку) мікрофоном.
Делікатний: Високі частоти від 8 до 20 кгц без акцентування піків. Цей термін також описує здатність навушників реагувати на надслабкі сигнали; деяким навушникам може при цьому бракувати чутливості.
Глибина: Відчуття перебування усередині музики, в тривимірному просторі. Також відноситься до переднього та заднього фронту, з яскравим відчуттям простору. Для відтворення глибини та "обволікання" запису або "глибини" звукової картини необхідна якісна фазова характеристика.
Деталі: Найтонші елементи оригінального записаного звуку. Ці елементи першими зникають у неякісному обладнанні та навушниках, оскільки вимагають високої чутливості. "Деталі низьких частот" іноді зникають, тому що взагалі не відтворюються, особливо важчими матеріалами діафрагм навушників. Тільки дуже легкі та чутливі навушники, на зразок електростатичних, можуть відтворювати такі деталі.
Спотворення: Звуки, які не є частиною оригінального сигналу. Спотворення можуть виникати внаслідок зміни оригінального сигналу (інтермодуляційні спотворення) або виникнення нових сигналів, що призводять до інтерференції з іншими сигналами (гармонічні спотворення). Такий звук можна описати словами грубий, замилений, різкий, рваний. Існує безліч спотворень, які можна виміряти: інтермодуляційні спотворення, гармонічні спотворення, перехідні інтермодуляційні спотворення. Також сюди відносяться хрипи, коли навушники не витримують потужності сигналу або басів, що призводить до спотворення звуку.
Динаміка: Здібність відтворювати звук дуже голосно і дуже тихо. Деякі навушники можуть "стискати" гучні звуки, або просто "спотворювати" їх. Деякі навушники відтворюють лише середні частоти з достатньою динамікою та не можуть охопити потужність реальної музики. Деякі недостатньо чутливі навушники не можуть відтворювати слабкі сигнали, що робить їх недостатньо динамічними.
Динаміком також називається вид головки навушників, в якому використовується звичайний магніт і котушка, на відміну від "електростатичної" конструкції або конструкції з "урівноваженим якорем". Динамічний діапазон: Відображає ставлення найгучнішого до тихого звуку. Широкий динамічний діапазон – вибух у тиші. Вузький динамічний діапазон - гучний рок-гурт, який ніколи не грає тихо.
Ефективний: Відношення рівня вхідного сигналу до вихідного звуку. Ефективні навушники будуть грати голосніше на тому ж рівні гучності, а у разі неефективних рівень сигналу доведеться підняти, щоб отримати ту саму гучність звучання.
Таким чином, різні навушники можуть грати голосніше або тихіше від одного і того ж плеєра на тому самому рівні сигналу. Це не означає, що вони хороші або погані, якщо слухач не воліє слухати музику на високій гучності, і навушники не можуть відтворити достатній рівень. У цьому випадку кращі ефективніші навушники. Багато навушників складно розкачати до найвищих рівнів гучності; для цього використовуються якісні підсилювачі для навушників.
При порівнянні навушників корисно встановити рівні таким чином, щоб вони відтворювали середні частоти однакової гучності, і змінюйте рівень при зміні навушників.
Гострий: Надмірно підкреслені високі частоти. Виявляється при високому рівні спотворень через нерівномірність частотної характеристики, що додає у звучання скреготу та жорсткості. Занадто слабке згасання та ослаблення, властиві конструкції навушників, самі собою можуть стати причиною цих неприємних спотворень, що призводять до втоми під час прослуховування.
Іноді вживається в позитивному сенсі, коли йдеться про відтворення духових інструментів, наприклад, труби і чутно "вістря" звуку.
Надвисокі: Аудіо частоти від 10 кГц та вище. Приклади інструментів - трикутник та цимбали. Ці частоти складно почути, тому що вони не часто з'являються в музиці і вухо до них менш чутливе.
Швидкий: Гарне відтворення швидких переходів, що вносить у музику відчуття реалістичності. Часто відноситься до здатності навушників відтворювати гострі переходи. Своєчасна реакція та розгін динаміка відповідно до вхідного сигналу. Це чітко проявляється на гарному духовому оркестрі.
Фокус: Сильне, чітке відчуття звукової картини та розташування кожного інструменту.
Передній план: Зазвичай відноситься до середніх частот, вокалу або проекцій інструментів, що як би знаходяться на передньому плані звукової сцени.
Частотний діапазон:
Суб-баси – від 16 до 30 Гц Баси – від 20 до 250 Гц Середні баси – від 60 до 250 Гц Середні – від 250 Гц до 6 кГц
Верхні середні – від 2 кГц до 6 кГц Високі – від 6 кГц і вище Надвисокі – від 10 кГц і вище
Повний: Стійке відчуття збалансованості музики та однакового відтворення всіх інструментів. Хороша низькочастотна характеристика не обов'язково розширена, але з достатнім рівнем в діапазоні 100 - 300 Гц. Чоловічі голоси звучать близько 125 Гц; жіночі голоси та скрипки - близько 250 Гц; саксофон звучить повно в межах 250 – 400 Гц. Протилежність тонкому звуку.
Зернистий: Різке звучання у високих частотах. Грубий наждачний звук з'являється в результаті підкреслених високих та тривалого часу загасання на високих частотах.
Гармоніки: Багатство звучання та відтворення обертонів музичних інструментів. Прикладами цього може бути відтворення гітари, саксофона та фортепіано. Іноді слабке згасання на басових частотах, хоч і є спотворенням, може додавати відчуття повноти. Гармоніки можуть бути приємним видом спотворень, що додаються електронікою або самим навушниками, але це все ж таки спотворення, яких немає в оригінальній музиці.
Різкий: Комбінація неприємних піків на високих та різких спотвореннях. Різкість змушує знижувати гучність, оскільки вона заглушує інші звуки музики. Високі: Аудіо-частоти від 6 кГц та
вище. Прикладами є верхні діапазони електрогітар, флейтів, трикутників. Більшість навушників не здатні точно відтворювати високі.
Верхній середній діапазон (Верхні середні, високі середні): Аудіо-частоти в діапазоні між 2 та 6 кГц. Прикладами є верхній голосовий діапазон, удари електрогітар та духових інструментів (труби та джазові оркестри).
Точне розташування вокалу та інструментів на звуковій сцені. Хороші фазові характеристики та когерентність дозволяють отримати реалістичну картину. Лазерний промінь у порівнянні зі спалахом може бути непоганим порівнянням.
Ефект: Наскільки музика "вдаряє" по слухачу є показником того, наскільки ефектною може бути музика. Удари барабана, вибухи в кіно виявляються динамічнішими в навушниках, здатних відтворювати ефекти. Дуже небагато навушників мають таку здатність.
Невимовний: Як і трепетний, описує комбінацію хороших характеристик, що не часто зустрічається в навушниках. Звук великого динаміка в невеликих навушниках – основна мета.
Поточний: М'який, розслаблюючий і водночас детальний звук. Протилежність різкому звуку.
Нижній бас: Звукові частоти від 60 Гц до 20 Гц і нижче. Ці частоти найбільш складні для навушників, тому що при цьому потрібний рух великої кількості повітря силами дуже невеликої діафрагми. Відтворення дуже низьких органних звуків та сьогоднішніх електронних інструментів є новим завданням для навушників. Від навушників потрібно точне відтворення цієї нижньої частини діапазону, що він присутній у музиці, і відсутність цих частот, як у оригіналі їх немає.
Дрібні деталі: Здатність відтворювати найдрібніші нюанси музики, особливо під час тихих пасажів, коли їх можна почути.
Деталі низів: Окремі звуки, які можна почути на низьких частотах. Прикладами можуть бути торкання педалі басового барабана або рух пальців по бас-струні. Відсутність деталей у басах призведе до "замиленого" звучання, навіть якщо басові частоти відтворюються нормально. Хороші деталі в низах додадуть музики "ефектності".
Нижній середній діапазон (Низькі середні): Аудіо частоти в діапазоні між 250 і 500 Гц.
Дуже важливі для повноцінного твору вокалу. Штучне підкреслення діапазону може створити неприродне відчуття повноти звучання.
Соковитий: Дуже багате та повне відтворення. М'яке.
Тупий: Високі частоти, що обрізають. Протилежний до гострого.
Середній бас: Аудіо-частоти в діапазоні між 60 та 250 Гц. Великий барабан та бас-гітара – приклади інструментів, які звучать у цьому діапазоні.
Середній діапазон (середні): Аудіо частоти в діапазоні між 250 і 6000 Гц. Це діапазон, в якому вухо має найбільшу чутливість. Ми можемо чути навіть дуже невеликі варіації у цьому діапазоні. Через таку чутливість натуральність звучання вокалу, фортепіано та гітари вкрай важлива у цьому діапазоні.
Замилений: Нерозбірливий та перевантажений. Динаміки навушників продовжують рух після зупинки сигналу. Можна легко помітити з поганого згасання та/або високих гармонійних спотворень. Навушники з гарною частотною характеристикою можуть все одно звучати погано – замилено та непрозоро.
Музичний (або музичність): Здатність чути поза навушниками саму музику. Інструменти звучать більш схоже на справжні інструменти, ніж звуки інструментів, що відтворюються динаміками.
Натуральний: Реалістичне відтворення.
Нейтральний: Без фарбування. Жодних частот штучно не підкреслюється.
Відкритий: Звук, у якого є глибина та "простір". Визначається чистими верхніми середніми та високими.
Досконалість: Його немає, проте слово хороше.
Присутність: Відчуття присутності інструмента в кімнаті, де знаходиться слухач. Здатність відтворювати відчуття "присутності дома".
Удар: Гарне відтворення динаміки. Хороша перехідна характеристика із високою ефектністю. Іноді підйом близько 5 кГц або 200 Гц. Для цього необхідні добрі показники згасання. Краплі навушників також впливають на здатність точно відтворювати удари.
Референсний: Стандарт, з яким порівнюють решту моделей. Максимально доступна якість.
Розбірливість: Слухання під мікроскопом.Здатність чути найдрібніші деталі. Так само може відноситися до частоти дискретизації та здатності чути всі гармоніки та тональність музики.
Багатий: Див. "Повний" Також має милозвучні спотворення в результаті присутності парних гармонік.
Провал: Частотна характеристика, яка суттєво знижується вище або нижче за певний частотний діапазон. Це може призвести до неточного звучання, тому що навушники не здатні відтворювати всі частоти.
Шипіння: Забарвлення звуку, яке нагадує або підкреслює голосовий звук "сссс". Погане згасання на високих частотах може підкреслювати ці звуки.
М'які: Зручно сидять на вухах. Чи не жорсткі. Плоска (нейтральна) частотна характеристика, особливо у середніх частотах. Відсутність піків та провалів у частотній характеристиці.
Звукова сцена: Простір перед слухачем, від далекого лівого, центр до далекого правого; також може містити "глибину" звукової сцени. Слухач спереду музичних інструментів чи оркестр звучить так, ніби він ззаду? Звукова сцена повинна мати ширину, глибину та висоту. Оригінальний матеріал високої роздільної здатності (оцифрований на високих частотах дискретизації) краще передає звукову сцену.
Швидкість: Швидка імпульсна відповідь. Здатність динаміка швидко відповідатиме на вхідний сигнал. Хороша швидкість життєво необхідна для реалістичного відтворення музики та відчуття "присутності"; вона відрізняє звичайні навушники від виняткових.
Суб-бас: Аудіо-частоти в діапазоні між 16 та 30 Гц. Ці частоти більше "відчуваються", ніж слухаються. З деякими винятками їх практично неможливо відтворити у навушниках.
Солодкий: Не скрипучий і не пронизливий. Делікатний Плоска частотна характеристика у верхах, низький рівень спотворень. Відсутність піків у частотній характеристиці. Високі частоти розширено межі 10 кГц.
Текстура: Гранульований або м'який звук – два описи текстури. Здатність чути різницю між двома подібними інструментами може описуватися їх текстурою.
Пружний: Хороша частотна перехідна характеристика та детальність у низах. Точна та швидка імпульсна характеристика. Швидке згасання (сильне ослаблення).
Тембр: Тональний характер інструменту з усіма гармоніками, що створює його звучання. Невеликі зміни в тембрі дозволяють юшку розрізняти схожі інструменти. Навушникам складно відтворювати невеликі відмінності у тембрі. Деякі навушники мають власний тембр, який часто обмежує їхню здатність відтворювати музику.
Перехідний Головний фронт ударного звуку. Хороша перехідна характеристика робить звучання загалом природнішим і реалістичним. Досягається гарною імпульсною характеристикою та сильним ослабленням. Акустичні гітари, труби, трикутники, дзвіночки, скрипки звучатимуть природно та прозоро при гарній перехідній характеристиці.
Прозорий: Здатність чути за динаміками музику. Детальний, чистий та не замилений. Широка плоска частотна характеристика, низький час відгуку, дуже низький рівень спотворень та шумів. Звук навушників стає непомітним, залишається лише музика. Цей термін відноситься лише до найкращих аудіо-компонентів і дуже складно досягнутий у навушниках.
Верхній середній діапазон (Верхні середні, Високі середні): Аудіо-частоти в діапазоні від
2 до 6 кГц. Електрогітара, басові інструменти та високий вокал лежать у цьому діапазоні.
Незабарвлений: Без чутного забарвлення музика звучить більш природно.
Теплий: Описує повне задовільне звучання. Нижній та середній бас повинен відтворюватися точно, не повинен бути тонким чи порожнім. Високі частоти повинні відтворюватися повно та гармонійно.
Вагомий: Хороша частотна характеристика в низах нижче 50 Гц. Відчуття вагомості звуку відтворюється глибоким керованим басом.