Як правильно вибрати інтернет-магазин.

Ця стаття не зобов'язує вас, дорогий покупець, бути схильнішим до того чи іншого магазину, стаття не є рекламною чи антирекламною, вона створена лише для того, щоб ви, при виборі продавця, були більш уважні, обережні та підковані. Магазин UPsound.com.ua полягає в спільноті захисту прав споживачів і наше завдання базується на тому, щоб кожна ваша покупка була безпечною, не важливо, де і що ви купуєте.

Йтиметься про магазини-привиди, магазини-одноденки, приватні оголошення на спеціалізованих ресурсах, так званих "куплю-продам" сайтах і величезному ряді нечесних, халатних магазинів.

Кожен із нас глибоко переживає за нинішню ситуацію в країні, кожна гривня на рахунку і ви, як і будь-який інший покупець, хочете максимально заощадити, ухвалюючи рішення про покупку. Не важливо, що ви зібралися купити мікрофон, мобільний телефон або продукти в магазині. Ми завжди шукатимемо більш вигідну пропозицію, а вигіднішою в першу чергу вважається дешевша. Можливо, це помилка, але про це трохи пізніше. Таким чином, ваше бажання заощадити не залишає іншого вибору продавцям, як дати вам те, що вам потрібно, і бажано за тією ціною, яка для вас буде вигідніша. Так чинять не всі, але не випереджатимемо події, не хочемо ж ми, як автори цієї статті, бути голослівними. Здавалося б, усім добре - ви купуєте дешево, продавець продає потрібний вам товар за "солодку" ціну. Усі задоволені, а найголовніше задоволені ви. "Михайло, - казав Олександр Петрович своєму знайомому, - я нещодавно купив комплект акустичних систем на 200 гривень дешевше, ніж ви як мені пощастило!" Так було завжди, але до певних часів.

У чому ж справа?

Щоб не писати багато тексту і не змушувати вас вникати у подробиці складних економічних розрахунків, наведемо кілька реальних прикладів.

Приклад 1. Ви заходите на звичний для вас сайтпошукової системи, вбиваєте назву бажаного товару і отримуєте сотні пропозицій на запит: купити звукову карту. Припустимо, що хочете купити звукову карту. Знаходьте 5-10 магазинів з приблизно однією ціною, ви на цьому звичайно не зупиняєтеся і продовжуєте шукати. За кілька хвилин ви знаходите магазин з ціною на 10, 20 або 30% дешевше. Це саме те, що ви шукали, чи не так? У піднесеному настрої ви телефонуєте в магазин, робите замовлення, не звертаючи уваги на жахливу консультацію, монотонний голос продавця і дивні звуки транспорту з трубки, що проїжджає повз. Вам була потрібна низька ціна - ви її отримали. І через деякий час, як нашдруг - Олександр Петрович, радісно розповідаєте всім про "вигідну покупку".

Приклад 2. Найнебезпечніший і неприємний. Ви заходите, наприклад, на сайт безкоштовних приватних оголошень, таких, як ми знаємо багато. Знаходьте оголошення про продаж цікавої для вас моделі за неймовірно низькою ціною, здійснюєте покупку. 90% нового товару за заниженими цінами на таких сайтах є контрабандним, без будь-яких гарантійних зобов'язань, гарантій якості та післяпродажного обслуговування. Недарма адміністрація таких майданчиків звертає вашу увагу на те, що не несе жодної відповідальності за розміщені оголошення.

А тепер про підводні камені.

Чому ціна на звукову карту настільки відрізняється, у нижчий бік, від загальної маси більшості магазинів. Все простіше, ніж ви думали. Тільки той товар, який завезений нелегально, тобто контрабандними методами, може коштувати дешево, у свою чергу ви позбавляєтеся гарантійних зобов'язань заводу виробника. Вам дуже пощастить, якщо ви придбаєте контрабандний товар, виготовлений на фірмовому заводі. А тепер увага – такого товару на сайтах одноденках дуже маленька частина, решта – точні копії товарів, підробки. Повернімося до нашого друга Олександра Петровича, який купив свій перший звуковий комплект на чесно відкладені гроші на 200 гривень дешевше. Через два тижні, один і сабвуфер став "хрипіти". Набравши заповітний номер автора приватного оголошення, саме той номер, яким він радісно замовляв свій товар кілька тижнів тому, він почув короткі гудки. Далі Олександр Петрович почав звертатися до авторизованих продавців, ті своєю чергою з'ясували, що цього серійного номера у списку виробництва немає. На превеликий жаль, покупцю довелося розщедритися на чималу суму, щоб авторизований сервісний центр виправив шлюб. До речі, ми здивувалися, як його товар взагалі прийняли на сервіс, це ж підробка. Пощастило. Ми допомогли Олександру Петровичу, і вийшли на "одноденний магазин" продавця. Рішенням суду даний продавець був позбавлений ліцензії, що у свою чергу убезпечило, можливо, і сотні інших покупців.

Що ж робити у таких ситуаціях, як убезпечити себе та своїх близьких?

Магазин звукового обладнання UPsound.com.ua спільно з спільнотою захисту прав споживачів України дає кілька корисних порад, які значно, а то й зовсім знизять ризик таких неприємних ситуацій. Далі наведені пункти, на які варто звертати велику увагу при виборі магазину для покупок (стосується інтернет-магазинів):

       1. Дизайн сайту

Погодьтеся, жоден шахрай не вкладатиме в розробку дизайну величезні гроші для сайту, який проіснує лише кілька тижнів. Все буде несмачно, незручно. Як правило, крім телефону на головній сторінці, ви нічого корисного для себе не почерпнете, що в свою чергу показує, що ви, покупець, ні що інше, як гроші в очах такого магазину. Дизайн повинен бути привабливим (як мінімум нейтральним) і зручним для вас, бути фільтрацією товарів, навігація по сайту не повинна викликати додаткових питань. Кольори не ріжучі очей і шрифт, що не викликає нервових подергиваний очі - вам має бути комфортно. Все це ознаки сайту інтернет-магазину, над створенням якого добре попрацювали.

   2. Опис товарів та розділів сайту.

Зверніть увагу, як складено описи на сайті? Зазвичай сайти-шахраї не наймають спеціально навчених людей, за них робить робот. Роботизований текст легко виявити неозброєним оком - в одному реченні ви зустрінете кілька разів слово купити, масова тавтологія, абсолютно неправильний синтаксис, а зміст такого тексту навряд чи буде корисним. Важливо, щоб описи були написані для вас, людиною для людини. Ця послуга недешева, сайти одноденки не платитимуть за неї.

          3. Спробуйте залишити питання розділ зворотного зв'язку.

Серйозний магазин не змусить вас довго чекати. Протягом години вам дадуть відповідь. На сумнівних сайтах відповіді можна і не дочекатися. Та й хто вам відповість, якщо ваше запитання задано не професіоналові.

         4. Відгуки на сайті.

Один із важливих пунктів. Відгуки важко сфальсифікувати, інакше вони виділятимуться і впадатимуть у вічі стандартними словами, фразами: "Відмінно! Добре! Супер!" Магазини з великою кількістю відгуків можуть похвалитися популярністю, таким магазинам довіряють. Не дайте себе обдурити й тут.

          5. Ціна на сайті.

Зверніть увагу, що правилом хорошого тону будь-якої солідної компанії є підтримання актуальних цін. Дуже дивно, коли ви телефонуєте з бажанням купити товар за однією ціною, а вам називають ціну вдвічі більшу. Якщо ціни на сайті не є актуальними, за винятком курсових коливань, викресліть цей сайт зі списку.

          6. Консультація.

Поставте більше запитань консультанту. Мало того, що ви маєте на це право, то ще й перевіряєте компетенцію продавця. Хороший і грамотний продавець повинен правильно підібрати, порадити аналоги, озвучити гарантійні терміни та правила доставки та повернення товару. Маленький додаток до цього пункту – прислухайтеся, навряд чи консультант серйозної компанії розмовлятиме з вами на вулиці або переміщаючись містом у громадському транспорті.

Гарні новини.

Якщо всі ці пункти виконані відмінно - можете бути впевнені, ви потрапили в хороший магазин. Але це лише частина успіху. При доставці товару дуже уважно ознайомтеся з гарантійним талоном і чеком. На всіх документах має стояти мокрий друк, підпис та дата покупки. У гарантійному талоні обов'язково мають бути вписані серійні номери продукції, перевірте це. Кур'єр повинен продемонструвати цілісність та комплектацію вашої покупки. Інакше – женіть його в шию.

Підбиваючи підсумки:

Як бачите всього кілька пунктів перевірки інтернет-магазину зберігають вам ті самі дорогоцінні гроші. Погодьтеся, простіше заплатити ціну більше, але отримати при цьому мінімальну ціну за витрачені нерви, здоров'я та подальші витрати на ремонт товару. Купували б ви автомобіль у магазині за низькою ціною, якби не були впевнені, що він проїде сотні кілометрів, і при цьому будь-які проблеми з ремонтом покладалися б на ваші плечі? Однозначно ні, вам було б не шкода доплатити 10% за гарантію якості, відмінний сервіс та професійну консультацію. Дуже низька ціна – це дуже велика ймовірність програшу.

Компанія UPsound.com.ua щиро сподівається на те, що ця стаття допомогла вам дізнатися щось нове та убезпечити себе. Якщо вас обдурили, не виконали зобов'язань або ви потрапили на шарлатанів у магазинах нашої тематики – ми з радістю допоможемо вирішити цю проблему за сприяння асоціації Чесних магазинів та спільноти захисту прав споживачів. Надсилайте свої питання на електронну скринькуzakon@upsound.com.ua– ми з радістю проконсультуємо вас та допоможемо направити ваш запит у відповідні служби.

Будьте щасливі, вибирайте найкращих, а найкращі завжди будуть працювати для вас.

Корисна стаття? Поділись у своїх колах!

Максим Райдужний, журналіст UPsound.