
Караоке-системи для бізнесу: чому це вигідно
Є спеціалізовані заклади, створені для співу караоке. Але зараз з'явилася тенденція розширювати спеціалізацію стандартних закладів: барів і кафе. Караоке-система в таких місцях - додаткова розвага, яка утримує клієнтів. У чому її переваги, де шукати обладнання та як не допустити помилок? Відповіді – у цій статті.
Чому відвідувачам бару подобається караоке?
Є три очевидні переваги караоке-системи з погляду відвідувачів закладів:
Розвага із позитивними емоціями. Подобається багатьом, не викликає звикання, залишає приємні враження.
Можливість відчути себе артистом. Багато людей бажають показати себе, і караоке дає такий шанс.
Пошук однодумців. Кількість любителів караоке зростає, і багато хто бажає приєднатися до спільноти. Це модно, весело та популярно.
З погляду бізнесу наявність караоке-системи у закладі є фактором утримання клієнта. Вже не буде умовної ситуації: «випив і поїв - стало нудно - поїхав у караоке-бар». Клієнт залишиться у закладі, співатиме і замовлятиме ще напої, їжу. Тобто прибуток залишиться в одному місці, і не доведеться «ділити» його з конкурентами.
Як заробляти за допомогою караоке-системи?
Утримання клієнта дає закладу додатковий дохід. Але караоке система зможе окупитись і без цього. Якщо розглядати її як додаткову розважальну послугу, цілком логічно зробити її платною. Варіанти оплати:
за одне виконання;
за час (похвилинно).
Але це не все. Якщо вхід до закладу – за квитками, можна зробити два варіанти вхідних документів: стандартні та з можливістю співати караоке (дорожче).
Якщо караоке для закладу далеко не ключовий варіант розваги, можна зробити його безкоштовним. Але краще використовувати стимулюючі фактори: виконання в подарунок за замовлення на певну суму (наприклад, можливість заспівати пісню при замовленні понад 500 грн).
Загальна зала чи окреме приміщення?
Давайте начистоту: не всі любителі караоке співають гарно. Якщо система розташована у залі, це може дратувати інших відвідувачів закладу. Тому оптимально створити окрему караоке-кімнату. Це дає перевагу: її можна здавати в оренду для організації корпоративних свят, приватних вечірок зі співом.
Але якщо такої можливості немає, можна організувати караоке-вечірки та інші тематичні івенти, збираючи в залі зацікавлену і поблажливу до чужих вокальних помилок аудиторію. Є ще один вихід: бек-вокаліст/ка, який пом'якшить огріхи гостей при співі.
Караоке як бізнес: у чому переваги?
Насамперед купівлю та встановлення обладнання для караоке можна назвати розумними інвестиціями. Система приносить прибуток у будь-якому закладі: від невеликого бару у спальному районі до фешенебельного ресторану. Природно, що розмір інвестицій для кожного із закладів істотно відрізнятиметься. Витрати зміст системи теж невеликі: на оплату оновлень фонограм, роботу бек-вокалістів і звукорежисера (якщо вони необхідні).
Інші переваги:
Простий контроль. Багато професійних караоке-систем доповнені системою відстеження кількості виконань. Це унеможливлює фінансові махінації з боку персоналу.
Розширення можливостей бізнесу. Не змінюючи структури закладу, можна збільшити його розважальні функції та збільшити прибуток.
Збільшення кількості клієнтів. Перевага закладу з караоке полягає в тому, що нові клієнти приходять сюди за рекомендацією. Простіше кажучи, відвідувачі, яким сподобалося, приводять до ресторану чи бару своїх друзів. Ті можуть привести своїх — і таке інше. Крім цього, наростає пул постійних клієнтів, які відвідують заклад у дати караоке-вечірки.
Караоке – не тільки для ресторанів
У ресторані або барі караоке система потрібна як додатковий варіант розваги. Але є ще кілька варіантів застосування системи:
кафе дитяче. Очевидно, що караоке - чудовий варіант провести час не тільки у дорослих;
торгово-розважальний центр. Караоке є добрим способом утримання покупців, а також розвагою для тих, хто не любить шопінг;
санаторій, інший курортний об'єкт. Караоке-система буде затребувана щодня.
Етапи застосування караоке-системи
Велика перевага професійної системи караоке в тому, що її можна впроваджувати в діючий заклад. Але перед цим слід вирішити кілька питань. Зокрема:
Визначити концепцію: караоке буде додатковою чи основною розвагою?
Проаналізувати властивості приміщення. Чи є акустичні умови для якісного звуку?
Провести підготовку. Скласти схему та проект (за потреби), підготувати об'єкт, покращити його акустичні властивості. Варто зазначити, що якщо в закладі вже встановлено звукову систему, що діє, і професійне сценічне обладнання, цей етап можна пропустити.
Вибрати караоке-систему професійної категорії. Відразу варто сказати, що варіант домашньої та бюджетної системи не підходить. І не лише через якість звуку. У побутових систем немає банку студійних фонограм. Їхній пошук та легалізація стануть величезним «головним болем» для власника.
Правильно встановити та налаштувати обладнання системи (включаючи колонки, монітори, світло та інші пристрої). Налаштування та пусконалагодження - складні процеси, що іноді займають кілька днів.
Очевидно, що всі ці етапи слід доручати експертам. Зараз на ринку є компанії, які забезпечують роботи «під ключ»: від акустичного розрахунку до закупівлі обладнання, встановлення та налаштування. Такий варіант є максимально зручним для бізнесу: у тому числі з точки зору якості.
Хто обслуговує систему караоке?
Загалом для повноцінного бізнесу на караоке потрібно додати до штату звукорежисера, адміністратора та бек-вокалістів. Звукорежисер відповідає за обслуговування та стабільне функціонування апаратури, налаштовує звук (у тому числі під час виступу кожного вокаліста).
Завдання адміністратора — регулювати чергу, забезпечувати стабільну ситуацію без конфліктів та спірних моментів, стежити за виконанням правил. Бек-вокалісти – як правило, професіонали. Вони коригують спів кожного гостя таким чином, щоб він залишився задоволеним своїм виступом.
Очевидно, що такий штат доцільний у великому закладі з активною експлуатацією караоке-системи та активним клієнтським потоком. У невеликих об'єктах допускається поєднання (наприклад, адміністратор із обов'язками звукорежисера). Буває, що обходяться силами одного співробітника: він допомагає з вибором фонограми, керує системою і за потреби може виступити з підспівками. Є різні ситуації та бізнес-моделі. Головне, що можливі гнучкі рішення для кожного випадку.
І ще одне: всі переваги професійної (включаючи її окупність та дохідність) караоке системи розкриваються лише за однієї умови. І це – залучення експертів. Саме вони мають проаналізувати приміщення, вибрати обладнання, встановити його та налаштувати.